Reisverslag gipsploeg oktober 2009 - Reisverslag uit Wolvega, Nederland van PKN Wolvega - WaarBenJij.nu Reisverslag gipsploeg oktober 2009 - Reisverslag uit Wolvega, Nederland van PKN Wolvega - WaarBenJij.nu

Reisverslag gipsploeg oktober 2009

Door: Gipsploeg & P. Rozeboom

Blijf op de hoogte en volg PKN

22 Oktober 2009 | Nederland, Wolvega

Zaterdag 10 augustus vertrokken wij naar Slowakije om verder te bouwen
aan het Eben-Haezer kinderhuis. Wij hadden snert en gehaktballen meegekregen
voor onderweg en hebben die langs de autosnelweg op een brander warm gemaakt.
Het was de hele weg regenachtig dus duurde de heenreis 23 uur.
Onze slaapplaats in Brzotin was boven het postkantoor .Het ontbijt was bij Ds. Robert
aan huis. Het middageten werd door gemeenteleden bij de pastorie gebracht en
het avondeten was bij mensen thuis.Een geweldige belevenis om te ervaren hoe de
mensen daar leven.Wij hebben de slaapkamers van het weeshuis kunnen afwerken
met gipsplaten en deuren.Ook het plafond van de woonkamer is afgewerkt. Van diverse
andere vertrekken zijn de stalen profielen ook aangebracht zodat zij daar later de gipsplaten
op kunnen bevestigen.De aannemer had al veel stukadoorswerk klaar en was al
heel ver gevorderd met de leidingen voor water en elektra.Omdat er in Wolvega materiaal
beschikbaar is gesteld hebben wij de verwerking hiervan met hem besproken zodat hij
deze materialen kan toepassen. Maar in Brzotin heerst een landklimaat en dan kan de
winter lang en zeer streng zijn en wordt er niet gewerkt .Na een week waarin wij de
liefde en de hartelijkheid van de mensen mochten ervaren zijn wij vrijdagavond weer vertrokken.
Er is met hulp van de gemeenteleden veel werk verzet en zaterdagavond kwamen wij moe
maar voldaan in Wolvega terug.
A.Dijksma B. Dijkstra P.Mastenbroek H.Krikke.

Kinderhuis Eben Haëzer
De laatste tijd is er door een relatie in Maassluis gezorgd voor veel materialen: vergaderstoelen, bureaus, eethoek en zithoek, een orgeltje, enzovoorts. Tevens hebben wij uit Wilhelminaoord stapelbedden gratis gekregen, inclusief matrassen en kussens. Voorts is linnengoed gesponsord. En niet te vergeten bouwmaterialen, gesponsord door aannemer van de Wal en Heida, alsmede Raab Kärcher en zodoende is er genoeg aan tegels voor het sanitair. Van de Lions Wolvega krijgen we een deel van de opbrengst van hun kalenderverkoop, wat helpt bij de inrichting alsmede sport en spel materiaal. We zijn dankbaar om alle goede gaven en de zegen van God! Binnenkort zullen al deze materialen naar Brzotín gaan middels een transport. In Brzotín hadden zij de gehele noten oogst van dit jaar beschikbaar willen stellen aan de voegactie van de Ichtuskerk. Echter: de noten zijn gestolen!

PKN

Vanuit Hervormde Gemeente en Gereformeerde Kerk te Wolvega gaat in juli 2008 een groep van ruim 50 vrijwilligers in alle leeftijden voor een werkvakantie naar Brzotín. Dit plaatsje ligt in het zuidoostelijk deel van Slowakije in het zogeheten lage Tatra gebergte. We gaan hier het kerkelijk centrum opknappen en zal er een electronisch orgel worden geplaatst in de kerk. De reis- en verblijfskosten worden door de groep zelf betaald, maar voor de bouwmaterialen is echter heel wat nodig! We hopen op een succesvol en gezegend project.

Actief sinds 22 Juni 2008