Ondertussen in Brzotin - Reisverslag uit Wolvega, Nederland van PKN Wolvega - WaarBenJij.nu Ondertussen in Brzotin - Reisverslag uit Wolvega, Nederland van PKN Wolvega - WaarBenJij.nu

Ondertussen in Brzotin

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg PKN

09 Maart 2010 | Nederland, Wolvega

Aan het begin van het jaar mochten wij voor het kinderhuis Eben Haëzer (in aanbouw) in Brzotín in Slowakije van de Lions Wolvega liefst 3000 euro in ontvangst nemen. Hun traditionele kalenderverkoop was voor een belangrijk deel hiervoor bestemd. Daar zijn we de Lions zeer erkentelijk voor.

Ondertussen hebben we bericht ontvangen, dat waarschijnlijk in de maand maart verplaatsing van het transformatorhuis plaats vindt. Dat dit niet ten laste komt van het project is voor ons een gebedsverhoring.

Met ds. Mudi Robert is er een telefonisch gesprek geweest met de vraag wat er nu nog precies nodig is aan materialen en financiën. Het project is al een heel eind gekomen wat ons tot dankbaarheid stemt.

We hebben ons in Gods naam geroepen geweten tot meebouwen en meebidden. We hopen op redelijke termijn te weten wat er nog nodig is aan middelen, werkzaamheden en vergunningen. In Brzotín doen ze enorm hun best en wij willen dat ook graag doen. Het is wel heel bijzonder, dat zij, wetend van het vele dat nodig was voor het voegwerk van de Ichtuskerk, noten hebben geschonken. Hun eigen notenoogst was gestolen, toch hebben ze nog ergens noten op de kop getikt, die verkocht zijn voor ruim 500 euro ten bate van het voegwerk van de Ichtuskerk. Dat is heel bijzonder in de wetenschap dat ze nog steeds tekort komen ….!

PKN

Vanuit Hervormde Gemeente en Gereformeerde Kerk te Wolvega gaat in juli 2008 een groep van ruim 50 vrijwilligers in alle leeftijden voor een werkvakantie naar Brzotín. Dit plaatsje ligt in het zuidoostelijk deel van Slowakije in het zogeheten lage Tatra gebergte. We gaan hier het kerkelijk centrum opknappen en zal er een electronisch orgel worden geplaatst in de kerk. De reis- en verblijfskosten worden door de groep zelf betaald, maar voor de bouwmaterialen is echter heel wat nodig! We hopen op een succesvol en gezegend project.

Actief sinds 22 Juni 2008