Gipswandenplaatsen en rollende walnoten - Reisverslag uit Wolvega, Nederland van PKN Wolvega - WaarBenJij.nu Gipswandenplaatsen en rollende walnoten - Reisverslag uit Wolvega, Nederland van PKN Wolvega - WaarBenJij.nu

Gipswandenplaatsen en rollende walnoten

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg PKN

12 November 2008 | Nederland, Wolvega

In het weekend van 22 november vertrekt er een kleine groep van vier personen vanuit Wolvega naar Brzotin om daar volgende week de scheidingswanden en kozijnen op de bovenverdieping te gaan plaatsen. Dit werk was eigenlijk gepland voor afgelopen zomer, maar door de vertraging, opgelopen door de problemen met het transformator station, zijn deze werkzaamheden destijds uitgesteld.

De gipsplaten, kozijnen en profielen hebben al die tijd liggen wachten. Nu de ruwbouw gereed is en het gebouw wind en waterdicht is, kan er weer verder worden gebouwd. Peter Mastenbroek, Bert Dijkstra, Henk Krikke en Appie Dijksma gaan deze klus klaren.

Na de schoeneninpak actie van enkele weken geleden, zullen er de komende weken walnoten worden verkocht. De opbrengst komt weer geheel ten goede aan het weeshuis in Brzotin. De noten groeien in groten getale aan de bomen in de tuin van de kerk. De gemeenteleden uit Brzotin hebben de noten geplukt / geraapt en gepeld. Dat hoeft u dus niet meer zelf te doen! Bestellijsten komen in de hal van de kerk op de Hoogte en Ichtus kerk te liggen. Aardig detail: de contacten met de gemeente in Brzotin zijn via de noten tot stand gekomen. In 2006 zijn de te koop aangeboden noten via onze zuster gemeente in Debrecen Hongarije in Wolvega terecht gekomen. Een jaar later vetrok de groep Wolvegaasters voor de werkvakantie naar Slowakije en volgende week neemt de gipswandengroep een nieuwe lading noten mee. Hoe een noot kan rollen… :-)

• 13 November 2008 - 00:30

Fam J Hofman:

Wat geweldig dat het zo goed gaat, van uit Linden Calgary Alberta Canada volgen wij de bericht geving met belangstelling God's zegen toegewenst van uit Canada.
    Fam J Hofman

• 13 November 2008 - 16:20

Francien:

Heren
    Ik wens jullie veel succes, en een goede reis
    toegewenst.

• 15 November 2008 - 13:24

Martin Van Der Velde:

Prima actie van die noten. Ik ben erg voor wederkerigheid, zodat iedereen van beide kanten hoe klein ook een steentje bijdraagt.
    Misschien kan Jan en Marijke op onze kosten een zakje meebrengen naar Oude Wetering in Zuid Holland.

Succes en tot ziens
    Martin en Margriet.

PKN

Vanuit Hervormde Gemeente en Gereformeerde Kerk te Wolvega gaat in juli 2008 een groep van ruim 50 vrijwilligers in alle leeftijden voor een werkvakantie naar Brzotín. Dit plaatsje ligt in het zuidoostelijk deel van Slowakije in het zogeheten lage Tatra gebergte. We gaan hier het kerkelijk centrum opknappen en zal er een electronisch orgel worden geplaatst in de kerk. De reis- en verblijfskosten worden door de groep zelf betaald, maar voor de bouwmaterialen is echter heel wat nodig! We hopen op een succesvol en gezegend project.

Actief sinds 22 Juni 2008