Gipswandenploeg veilig aangekomen in Brzotin - Reisverslag uit Brzotín, Slowaakse Republiek van PKN Wolvega - WaarBenJij.nu Gipswandenploeg veilig aangekomen in Brzotin - Reisverslag uit Brzotín, Slowaakse Republiek van PKN Wolvega - WaarBenJij.nu

Gipswandenploeg veilig aangekomen in Brzotin

Door: SMS van de gipsploeg via Piet en Jan

Blijf op de hoogte en volg PKN

23 November 2008 | Slowaakse Republiek, Brzotín

Gistermiddag, zaterdag 22 november, is de gipswandenploeg vertrokken uit Wolvega naar Brzotin. De weersvoorspellingen waren niet al te rooskleurig: sneeuw en veel wind. Na de hele dag en nacht te hebben doorgereden en ondanks vertragingen door sneeuwval zijn Appie, Bert, Henk en Peter veilig aangekomen in Brzotin. De kinderen van de familie Mudi spelen al met de meegebrachte cadeautjes.

De bouwers overnachten in hetzelfde dorp van de "zomer"camping. Gezien de winterse temperaturen (en ook de gemiddelde temperatuur van het douchewater... :)) verblijven ze niet op de camping, maar in een pension.

Maandag beginnen ze met het plaatsten van de gipswanden op de bovenverdieping van het Ebenhaëzer huis.

• 23 November 2008 - 18:16

Hilly En Andries.:

Fijn dat de reis goed is verlopen, wij wensen jullie veel sterkte en werkplezier voor komende week. Groeten Hilly en Andries de Jong.

• 23 November 2008 - 20:39

D.Dijkstra-Visser:

Wat fijn dat jullie goed over gekomen zijn. Ik kan nu vannacht lekker slapen.Het weer is hier ook niet best ik hoop dat jullie niet veel last van de kou nebben.
    Veel plezier en hoop dat het allemaal voorspoedig mag verlopen.Hart, groeten van Bert z`n moeder.

• 23 November 2008 - 21:58

Fam Hofman Canada:

Beste mensen wat doen jullie ook die kant uit te rijden hier in Calgary Linden is het heerlijk weer seeuw en helder weer tem 10 graden onder nul over dag en in de nscht 15 graden onder nul.
    Hier in Canada hebben wij het goed bij onze Kinderen en genieten elke dag en reizen alla dagen in het mooie Alberta.
    Hartelijkke groeten van de Fam J Hofman.

• 24 November 2008 - 18:16

Klaas En Griet:

we zijn blij dat jullie veilig zijn aangekomen,vanaf deze kant veel sterkte gewenst enne
    werkze!

PKN

Vanuit Hervormde Gemeente en Gereformeerde Kerk te Wolvega gaat in juli 2008 een groep van ruim 50 vrijwilligers in alle leeftijden voor een werkvakantie naar Brzotín. Dit plaatsje ligt in het zuidoostelijk deel van Slowakije in het zogeheten lage Tatra gebergte. We gaan hier het kerkelijk centrum opknappen en zal er een electronisch orgel worden geplaatst in de kerk. De reis- en verblijfskosten worden door de groep zelf betaald, maar voor de bouwmaterialen is echter heel wat nodig! We hopen op een succesvol en gezegend project.

Actief sinds 22 Juni 2008