Gipswanden en andere activiteiten - Reisverslag uit Brzotín, Slowaakse Republiek van PKN Wolvega - WaarBenJij.nu Gipswanden en andere activiteiten - Reisverslag uit Brzotín, Slowaakse Republiek van PKN Wolvega - WaarBenJij.nu

Gipswanden en andere activiteiten

Door: Robert en de gipsploeg

Blijf op de hoogte en volg PKN

28 November 2008 | Slowaakse Republiek, Brzotín

Dat de gipsploeg hard werkt mag duidelijk zijn. Maar naast het harde werken is er ook tijd voor anderen dingen.

Woensdag heeft Heni in een kleine bijeenkomst een mooie link gelegd tussen Jozef (de timmerman) en de timmerploeg uit Nederland.

Jozef stond niet in de schijnwerpers en zijn missie verliep nederig en rustig. Niet veel mensen in Brzotin weten dat de werkers bezig zijn in het Eben Haëzer huis, maar hun werk gaat rustig door.

Naast de geestelijke vitaminen is er ook tijd voor innerlijk versterking. Niet alleen warmhouders (en dat moet u niet aan wanten of warme kleren denken), maar ook vloeibare warmhouders. Daarnaast heeft de jagersvereniging hun toezegging van afgelopen zomer waargemaakt. De gipsploeg laat vast nog wel weten hoe het heeft gesmaakt.

Tot slot nog een prachtige sfeerfoto van het weeshuis, bedekt met sneeuw en een lichteffect als de ster van Betlehem.

• 28 November 2008 - 18:04

Ina Veenstra,Geldrop:

Geweldig hoe jullie opschieten. En ik hoorde dat Bert zijn speciale muts kwijt was. Een hele goede terug reis toegewenst en Gods zegen.
    Sije en Ina Veenstra

• 28 November 2008 - 18:54

Roel En Tjesje:

Hallo mannen,

Het is daar zeker erg koud he?
    Denk er om alleen drinken met je maten, of was het met mate?
    Zoek het maar uit.
    Goede thuisreis toegewenst.

Roel en Tjesje

• 28 November 2008 - 19:14

Hilly En Andries.:

Wat wij jullie in het begin van de week wensten is uitgekomen.
    Zo tezien met veel plezier veel werk verzet.
    We wenswn jullie een veilige en goede thuisreis toe.
    Groeten Hilly en Andries.

PKN

Vanuit Hervormde Gemeente en Gereformeerde Kerk te Wolvega gaat in juli 2008 een groep van ruim 50 vrijwilligers in alle leeftijden voor een werkvakantie naar Brzotín. Dit plaatsje ligt in het zuidoostelijk deel van Slowakije in het zogeheten lage Tatra gebergte. We gaan hier het kerkelijk centrum opknappen en zal er een electronisch orgel worden geplaatst in de kerk. De reis- en verblijfskosten worden door de groep zelf betaald, maar voor de bouwmaterialen is echter heel wat nodig! We hopen op een succesvol en gezegend project.

Actief sinds 22 Juni 2008