Gipsploeg weer terug - Reisverslag uit Wolvega, Nederland van PKN Wolvega - WaarBenJij.nu Gipsploeg weer terug - Reisverslag uit Wolvega, Nederland van PKN Wolvega - WaarBenJij.nu

Gipsploeg weer terug

Door: De gipsmannen

Blijf op de hoogte en volg PKN

02 December 2008 | Nederland, Wolvega

Na een week hard werken is afgelopen zaterdag de gipsploeg weer terug gekeerd in Wolvega. Vermoeid maar voldaan en met mooie verhalen zijn er al weer heel wat herinneringen opgehaald.

De heenweg duurde vanwege de matige weersomstandigheden zo'n 25 uur. De terugweg ging in 18 uur.

Alle wanden zijn geplaatst en op enkele gipsplaten na (op plaatsen waar nog leidingen moeten worden getrokken)zijn alle gipswanden vastgeschroefd.

Op de foto's een impressie van het werk, een witte wereld en ontmoeting en samen eten met gemeenteleden uit Brzotin.

Niet op de foto, maar Bert D is afgelopen zondag gesignaleerd met... de hoed van Robert. Die heeft hij geruild voor een Friese pet. Dus als u in Slowakije een bekende muts petje tegen komt, dan weet u de herkomst.

PKN

Vanuit Hervormde Gemeente en Gereformeerde Kerk te Wolvega gaat in juli 2008 een groep van ruim 50 vrijwilligers in alle leeftijden voor een werkvakantie naar Brzotín. Dit plaatsje ligt in het zuidoostelijk deel van Slowakije in het zogeheten lage Tatra gebergte. We gaan hier het kerkelijk centrum opknappen en zal er een electronisch orgel worden geplaatst in de kerk. De reis- en verblijfskosten worden door de groep zelf betaald, maar voor de bouwmaterialen is echter heel wat nodig! We hopen op een succesvol en gezegend project.

Actief sinds 22 Juni 2008