Kort verslag voortgang juni/juli 2009 - Reisverslag uit Wolvega, Nederland van PKN Wolvega - WaarBenJij.nu Kort verslag voortgang juni/juli 2009 - Reisverslag uit Wolvega, Nederland van PKN Wolvega - WaarBenJij.nu

Kort verslag voortgang juni/juli 2009

Door: P. Rozeboom / R. Mudi

Blijf op de hoogte en volg PKN

19 Juli 2009 | Nederland, Wolvega

juni 2009
Momenteel worden in Brzotín, Slowakije, offertes opgevraagd voor het door een aannemer gereed laten
maken van het kinderhuis. Uiteraard zullen de beschikbare fondsen vanuit de beide diaconieën zo
goed mogelijk worden gebruikt. We hopen dat in de maand juli de bouw wordt voortgezet en in de komende maanden ook zal worden afgerond. Ook in Slowakije zijn de laatste tijd fondsen ingezameld
voor een bedrag van enige duizenden euro’s. Verder hebben we de toezegging van Esther de
Lange (verkozen in het Europarlement voor het CDA) dat zij serieus zullen bezien hoe zij het probleem
van het transformatorstation kunnen oplossen.

7 juli 2009
Wij ontvingen goed bericht uit Brzotín. Komende week gaat een aannemer volgens offerte aan het werk om het Eben Haëzer huis zo ver af te bouwen, dat het kinderhuis gereed komt. Er zijn door de beide diaconiën voldoende middelen gevoteerd hiertoe – zowel uit enige acties al eigen middelen – om zo ver te komen. Overigens heeft men daar zelf ook de laatste tijd verschillende middelen verworven. Als het kinderhuis gestart kan worden, zullen er van de overheid voldoende middelen ontvangen worden. Nu wachten en bidden we nog op bericht uit Brussel met het oog op het transformatorstation.

14 juli 2009
De werkzaamheden door de aannemer zijn gestart. Niet alleen de afbouw binnen, maar ook buiten wordt gewerkt door gemeente leden uit Brzotin. Szilard, die ook in Wolvega op bezoek was, werkt in de bosbouw en heeft voor gratis houten palen voor een overkapping gezorgd. Dat de Mudi familie veel te doen heeft blijkt ook uit de voorbereidingen die gaande zijn voor een kinderkamp en uit de werkzaamheden voor een “kerkeijk centrum”/ gemeenschapshuis in Koros.

• 19 Juli 2009 - 14:07

Wim En Tine Martens:

Wat een goed bericht en wat een zegen van de Heer dat er zoveel tot stand mag komen.Onze gebeden vergezellen allen die er werkzaam zijn in bijzonder Ds Mudi en familie.
    Hartelijke groeten Wim en Tine.

PKN

Vanuit Hervormde Gemeente en Gereformeerde Kerk te Wolvega gaat in juli 2008 een groep van ruim 50 vrijwilligers in alle leeftijden voor een werkvakantie naar Brzotín. Dit plaatsje ligt in het zuidoostelijk deel van Slowakije in het zogeheten lage Tatra gebergte. We gaan hier het kerkelijk centrum opknappen en zal er een electronisch orgel worden geplaatst in de kerk. De reis- en verblijfskosten worden door de groep zelf betaald, maar voor de bouwmaterialen is echter heel wat nodig! We hopen op een succesvol en gezegend project.

Actief sinds 22 Juni 2008