Ondertussen in Brzotin... - Reisverslag uit Wolvega, Nederland van PKN Wolvega - WaarBenJij.nu Ondertussen in Brzotin... - Reisverslag uit Wolvega, Nederland van PKN Wolvega - WaarBenJij.nu

Ondertussen in Brzotin...

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg PKN

28 Februari 2009 | Nederland, Wolvega

Het is al weer even geleden sinds de laatste berichten uit Brzotin zijn geplaatst. Nu, tijdens de stevige winter ligt het werk even stil. Maar er is veel gebeurd. Het hele gebouw is wind en waterdicht en dat is een grote stap verder dan wij gedacht hebben. De mensen ter plaatse hebben er zelf ook veel tijd in gestoken. Zowel binnen als buiten hebben zij heel wat werk verzet. Verder vinden ze af en toe mensen die voor een klein bedrag een stukje vakwerk willen verrichten. Zo hadden ze iemand die Velux ramen met hulp van gemeenteleden heeft geplaatst. Ondertussen hebben ze iemand gevonden die met hulp met leden van de kerk het stucwerk kan doen. Zo gaat het verder. Van een Duitse stichting hebben ze verschillende douchecabines ontvangen en andere spullen voor bad en toiletruimtes. De hoop is er dat dit jaar het project gereed komt...! Wij willen zien of we in Nederland hier of daar materialen op de kop kunnen tikken. Tevens hopen we nog eens schoenen in te kunnen pakken (is reeds gedaan... red). Misschien gaan we ook op Koninginnedag nog een keer los (velen roemen de planten uit het Westland). En natuurlijk zijn we allen die noten gekocht hebben dankbaar, het leverde 1000 Euro op! Helaas is het trafostation nog steeds niet verplaatst. Dat geeft nog zorg, ondanks de eerdere toezeggingen van de burgemeester daar afgelopen zomer. Wilt u hier voor bidden? Het is de bedoeling dat Ds. Robert en Heni Mudi met twee ouderlingen komende lente deze kant uit komen. Hopelijk half mei een zondag in ons midden (is inmiddels bevestig: 17 mei, red.).

• 01 Maart 2009 - 09:35

Klaas En Griet Land:

vanuit z afrika leuk om de vorderingen vanuit hier te volgen bidden mee met jullie en wensen jullie het allerbeste,hier is veel werk te doen maar het gaat voorspoedig op de ene dag en een andere weer minder maar dat waren jullie in br. ook al gewend
    groeten klaas en griet

clansthal ZA

• 01 Maart 2009 - 19:38

J Hofman :

Wat een verassing wij zien er ook naar uit om daze moedige mensen te ontmoeten Hartelijkegroeten Fam Hofman
    Heerenveenseweg

PKN

Vanuit Hervormde Gemeente en Gereformeerde Kerk te Wolvega gaat in juli 2008 een groep van ruim 50 vrijwilligers in alle leeftijden voor een werkvakantie naar Brzotín. Dit plaatsje ligt in het zuidoostelijk deel van Slowakije in het zogeheten lage Tatra gebergte. We gaan hier het kerkelijk centrum opknappen en zal er een electronisch orgel worden geplaatst in de kerk. De reis- en verblijfskosten worden door de groep zelf betaald, maar voor de bouwmaterialen is echter heel wat nodig! We hopen op een succesvol en gezegend project.

Actief sinds 22 Juni 2008